joi, 29 decembrie 2011

Cărţi #6: Memoriile unei gheişe

Am stat multe zile să mă gândesc la o carte pe care să o fi citit şi care să mă fi impresionat în aşa măsură încât să o recomand cuiva. N-am ştiu ce aş putea prezenta, până acum câteva minute când am terminat o carte care m-a lăsat cu ochii în lacrimi. Cât de mult ne poate marca o carte? Cred că nimic pe lumea aceasta nu e mai impresionant decât filele care se ascund dincolo de cele două coperţi. Sunt una din acele persoane care apreciază frumosul, dar care nu consideră orice carte ca fiind o operă de artă, există puţine cărţi care trebuie citite în viaţă, iar această carte e una din ele.

Memoriile unei gheişe
de Arthur Golden

Cartea prezintă povestea a doi ochi albatru-cenuşiu ce reuşesc să-şi construiască o viaţă şi în ciuda prezicerilor celor din jur şi destinului scris pentru ei obţin ceva ce nu multora le e dat să cunoască, iubirea şi fericirea absolută.
Chiyo este purtătoarea celor doi ochi minunaţi care pe parcursul cărţii impresionează. Mica fetiţă este smulsă din mediul său de viaţă şi condusă către Kyoto. Sub îndrumarea înţeleptei Mameha, Chiyo, mai apoi numită Sayuri, reuşeşte să obţină ceea ce alţii doar au visat. Cartea reuşeşte să impresioneze nu doar prin povestea fetei, ci şi prin modul în care se descrie supravieţuirea celor din Japonia în timpul celui de-al doilea război mondial.

"Oricare ar fi chinurile şi triumfurile noastre, oricât de mult am suferi, mult prea curând se împrăştie toate, ca tuşul prea subţire pe hârtie." (Arthur Golden, Memoriile unei gheişe)

2 comentarii:

Geo. spunea...

Am citit cartea acum vreo 3 ani, cred, imprumutata de la o prietena.
Mi-a placut mult si iti recomand si Pictorita din Shanghai. E cam in acelasi gen scrisa, dar la fel de deosebita! :*

Ştefana Alexandra spunea...

Am observat-o de mutle ori pe rafturi, dacă o găsesc poate o împrumut şi eu de la bibliotecă sau poate o are cineva:-? Mersi de recomandare :*

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes