joi, 28 iunie 2012

Hardcover vs. Kindle

Pentru cei care nu ştiu o carte în format hardcover înseamnă o carte tipărită, palpabilă, în timp ce versiunea Kindle este formatul e-book pe care îl cunoaşte toată lumea, cărţi ce pot fi citite pe calculator.
M-am tot gândit care e cel mai avantajos mod de a citi o carte. Pe care îl prefer eu? Asta o să spun la final. Până atunci câteva avantaje şi dezavantaje ale ambelor variante.

Avantaje/Dezavantaje Hardcover Kindle
Se poate pune semn de carte 


E o varinată mai ieftină.


Se păstrează ca o amintire.


O poţi citi oricând vrei.


Poate fi făcută cadou.


Are o rezistenţă bună în timp.


Te dor ochii când o citeşti.


Are o calitate mai bună.


O poţi da şi prietenilor din cealaltă parte a ţării.


Poţi trece uşor de la o pagină la alta.


Se găsesc mai uşor.


O poţi citi înainte să apară la tine în ţară.


O poţi vinde.



Cam acestea ar fi avantajele şi dezavantajele, sinceră să fiu mi se par în echilibru oarecum, acum depinde de preferinţele fiecăruia. Eu una nu refuz să citesc cărţile în format electronic şi chiar particip cu drag la concursurile la care se oferă astfel de cărţi, adică ce e de pierdut? Chiar recent am terminat o carte în fomat electronic pe care am câştigat-o la un concurs, trei zile mi-a luat, exact cât o carte în format hardcover şi nu pot să spun că m-au durut ochii, stau zilnic mult în faţa laptopului şi sunt sigură că nu sunt printre singurii care fac asta, aşa că o carte în format electronic nu e nici o tragedie.
Ce vreau eu să subliniez? Că trebuie să fim mai deschişi spre tehnologie, ştiu că e frumos să ai o carte în bibliotecă, dar dacă ai ocazia să o citeşti fără să dai un ban, de ce să o iroseşti?

2 comentarii:

Maria spunea...

Mie personal mi se pare bună ideea acestui kindle, în primul pentru că este mai ușor de luat peste tot. Acum, eu pe calculator nu pot citi, mă dor ochii și din cauza asta și capul.
Am câștigat și eu cărți în format electronic și pe una chiar o citesc acum, doar că e scoasă la imprimantă.:))

Ştefana Alexandra spunea...

:)) M-am gândit şi eu odată să scot la imprimantă cărţile în format Kindle, dar îţi dai seama ce de-a bani înseamnă să scot atâtea pagini?:)) Hmm oricum cu un usb poţi să iei cartea peste tot, ba chiar o poţi pune pe telefon, e relativ simplu când te gândeşti că ai 300 şi ceva de pagini la tine în genată şi nu te doare umărul să le cari :))

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes