marți, 26 iunie 2012

Recenzie (2): Sfidarea de Suzanne Collins

Sfidarea

-Volumul 2 – Jocurile Foamei-

De Suzanne Collins

Un an mai târziu povestea celor doi îndrăgostiţi aflaţi sub o stea potrivnică este menită să se repete...
Katniss împreună cu Peeta se întorc în Districtul 12, după ce au sfidat pentru prima oară regulile impuse de Capitoliu, care spuneau că doar unul supravieţuieşte. Întorşi acasă, cei doi sunt încrezători că vor putea duce o viaţă liniştită alături de familiile lor în casele din Cartierul Învingătorilor. Dar, în timp ce campionii celei de-a 74a ediţii a Jocurilor Foamei sunt obligaţi să meargă în Turneul Învingătorilor prin toate cele 12 districte, încep a se auzi voci ale revoltei printre locuitorii Panemului.
Cine să fie responsabil pentru agitaţia stârnită între oameni? Preşedintele Snow deja îşi cunoaşte vinovatul: Katniss Everdeen, fata din foc.
În locul vieţii liniştite pe care o aştepta, Katniss se trezeşte aruncată în mijlocul unei revolte, este învinuită pentru acţiunile celorlalţi şi ajunge din nou în arenă... Cum? La fiecare 25 de ani se organizează o ediţie numită Jubileul Pacificării, o ediţie care nu ţine cont mereu de reguli, cel mai groaznic dintre jocuri, o luptă mai crâncenă, mai sângeroasă. La cea de-a 75a ediţie a Jocurilor Foamei sau, altfel spus, a 3a ediţie a Jubileului Pacificării, concureţii erau aleşi dintre învingătorii fiecărui district, aşa că Peeta şi Katniss se întorc împreună în arenă, dar de data aceasta şansele lor sunt mai mici şi doar unul va putea triumfa.
Aruncaţi din nou în arenă Peeta şi Katniss încearcă să se ţină unul pe celălalt în viaţă şi trebuie să se alieze cu celelalte tributuri. Ce e mai rău oare? Să fii pe cont propriu sau în echipă, ştiind că, la un moment dat, va trebui să-ţi omori aliaţii pentru ca TU să supravieţuieşti? Alături de alte tributuri cei doi vor trebui să încerce să supravieţuiască. Ei sunt cei mai buni, cei ce au învins, dar cine e cel mai bun dintre ei?
Volumul al doilea din trilogia Jocurile Foamei nu aduce prea multe elemente noi în lumea apocaliptică a Panemului, dar suspansul din prima carte continuă, iar fanii primei cărţi vor găsi şi în acest volum un strop de iubire şi multă acţiune. Noua arenă este contruită în aşa fel, încât exploatează fiecare slăbiciune a celor 24 de tribute.

Nota: 10
Titlul original: Catching Fire
Autor: Suzanne Collins