miercuri, 8 august 2012

Jocurile Foamei: Film sau Carte?

Am urmărit ieri filmul, nu pot să spun că mi-a displăcut. Surprinzător, nu? 
În general filmele făcute după cărţi sunt patetice! Jocurile Foamei a fost un film destul de bun, de aceea am şi ales să vorbesc puţin despre el.
Am urmărit foarte atent filmul pentru a sesiza ce au schimbat la film faţă de carte, pentru că de scos era imposibil să nu taie secvenţe întregi, dar măcar să nu schimbe, au fost două momente mari şi late schimbate, două momente ce eu consider că sunt foarte importante în desfăşurarea cărţii.
1. Vă mai amintiţi de acea mică broşă? În carte ea i-a fost dăruită lui Katniss de către Madge. Atunci când i-a adus acele fructe culese de prin pădure, Karniss a văzut broşa, iar după ce ea s-a oferit voluntar în locul lui Prim, Madge a venit să o vadă şi i-a dat broşa ei pentru a o proteja. În film Katniss primeşte acea broşă de la ăă am uitat în momentul acesta cum se numeşte, dar era tipa care vindea în Vatră, trebuie să o ştiţi dacă aţi citit cărţile. Broşa ajunge la Prim şi Prim i-o dăruieşte lui Katniss înainte să plece.
2. Rue e un personajul important, iar moartea ei a fost una din cele mai emoţionante scene din carte/film. Evident că există o diferenţă între cele două versiuni. În carte Rue este acoperită în totalitate de flori pentru ca  organizatorii jocului să nu-i poată găsi corpul niciodată. Filmul ne înfăţişează o Rue aşezată pe un pat de flori, iar organizatorii o vor putea lua foarte uşor de acolo.
Filmul este foarte frumos, nu mai frumos ca romanul, dar e frumos. Are părţi foarte interesante, iar actorii au reuşit să transmită prin el ceea ce a făcut şi cartea. Mi-a plăcut cum sentimentele s-au conturat uşor, uşor pe parcursul lui, deşi au fost unele exagerări în film, ceva mai multă dramă. Interpretul lui Haymitch mi s-a părut foarte potrivit, deşi aspectul nu e chiar la ce mă aşteptam eu. 
Cartea în schimb e mai deosebită, simţi mai mult vibraţiile, e mai intens totul, dar merge şi aşa.
Oricum dacă aţi văzut filmul aţi văzut probabil că au adăugat şi imagini din spate, din sala unde stau cratorii de joc şi creează arena, fapt care nu apare în carte şi chiar mi-a plăcut, a fost ceva deosebit.

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes