marți, 11 septembrie 2012

Recenzie (10): Pushing the Limits de Katie McGarry

Pushing the Limits
de Katie McGarry

Mâinile sunt instrumentele care e ajută să ne construim viaţa, sunt amintirea constantă a lucrurilor pe care le-am făcut, dar ce poţi să faci atunci când ele nu sunt decât un lucru de care să-ţi fie ruşine? Cum să mergi mai departe când sunt o constantă imagine a trecutului? Deşi fără memorie, Echo Emerson ştie că cicatricile de pe mâinile sale nu sunt doar un accident, dar este total lipsită de orice indiciu care i-ar putea spune ceva despre acea noapte.
Misterios, renumit pentru faptul că nu a avut niciodată o relaţie mai lungă de o noapte cu o fată, Noah Hutchins reuşeşte să-i dea lumea peste cap lui Echo atunci când se ciocnesc pe holul din faţa cabinetului doamnei Collins. După ce şi-a pierdut părinţii într-un incendiu, iar fraţii săi au fost îndepărtaţi de el din cauza comportamentului său inadecvat, Noah nu mai este atras de modul de viaţă liniştit pe care ar trebui să-l aibă în vedere orice adolescent de vârsta lui.
Când cei doi pătrund unul în viaţa celuilalt fără ca vreo unul din ei să dorească cu adevărat. Echo îşi doreşte normalitate, iar Noah este totaul opusul normalităţii după care fata visează. După incidentul care i-a marcat viaţa adolescenta a pierdut totul: prietenii, viaţa normală pe care o ducea, mama..., iar acum ea doreşte să recupereze ceea ce a avut, dar cu Noah prin preajmă lucrurile nu vor reveni niciodată la normal... sau da?
Pushing the limits (Împingând limitele/barierele), după cum şi titlul sugerează este o carte care prezintă încălcarea unor reguli, unor bariere invizibile stabilite de societate. Nu este doar lupta lui Echo de aşi recupera memoria, dar şi cea a lui Noah de a-i avea pe fraţii lui înapoi în viaţa lui. Cei doi trec prin momente dificile şi îşi găsesc sprijin unul în celălalt, lucru care nu e chiar aşa de bun precum sună. Există o codependenţă descrisă în carte care ţine lucrurile legate, dar în acelaşi timp două forţe care se resping.
Poate mulţi o să considere această carte una de dragoste, ei bine ei greşesc pentru că nu este. Pushing the limits are tendinţe romantice, dar mai presus de orice este o carte despre supravieţuire, despre cum trebuie să îţi învingi teama şi să mergi mai departe.
Ceea ce simţi când citeşti o astfel de carte e greu de descris. Eşti frustrat că nu se întâmplă aşa cum vrei tu, plângi pentru că sunt momente în care ceea ce se întâmplă te afectează mai mult decât ai vrea şi râzi atunci când realizezi că ai rămas blocat într-o poveste care nu-ţi aparţine. Noah şi Echo sunt două personaje controversate, două personaje care nu sunt deloc ceea ce ar trebui să fie, doi adolescenţi care renunţă la masca societăţii şi învaţă că e mai bine să laşi o persoană să meargă mai departe, nu să o ţii blocată lângă tine.

Echo:
„De când mă ştiu am trăit pentru a-i mulţumi pe ceilalţi: mama, tata, profesorii, terapeuţii. Speriată că, dacă trec dincolo de linie, aş putea să pierd respectul lor. Şi în cazul părinţilor mei – iubirea lor. Dar s-a terminat. Voiam răspunsuri despre trecutul meu şi aveam să le descopăr dacă găseam ceva curaj.”

Notă: 10
Titlul original: Pushing the limits
Autor: Katie McGarry