miercuri, 31 octombrie 2012

Happy Halloween!

Hei! Dacă tot e Halloween şi toată lumea văd că-l sărbătoreşte am zis să fac un scurt istoric al lui, chiar eram curioasă să mai aflu câte ceva nou.
Halloweenul este o sărbătoare de origine celtică. Ea este sărrbătorită în data de 31 octombrie. Numele provine din engleză de la All Hallows' Even care este numele sărbătorii creştine a tuturor sfinţilor sărbătorită pe 1 noiembrie. Specificul Halloweenului este dovleacul sculptat care este Lanterna lui Jack. 
Şi acum mă întrebam care e treaba cu Lanterna lui Jack. Se pare că Jack este personajul care luminează drumul spiritelor sin purgator.
La celţi această zi reprezenta singura dată din an când graniţa dintre lumea aceasta şi lumea de dincolo era foarte slabe şi sufletele puteau să treacă în lumea noastră. Rolul costumelor înfricoşătoare de Halloween este acela de a ţine spiritele rele departe de lumea noastră. Practic Halloweenul la celţi era Ziua morţilor, nu Ziua tuturor sfinţilor.
Voi ce părere aveţi despre Halloween? Am citit că Vaticanul nu prea este deacord cu această sărbătoare tocmai pentru că ei consideră că are influenţe păgâne. Eu nu ştiu ce să cred. La noi nu este sărbătorit Halloweenul aşa că nu am cum să ştiu multe dintre lucrurile acestea. În schimb e sărbătorită Ziua tuturor Sfinţilor şi nu prea are legătură cu ceea ce se spune despre Halloween.

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes