sâmbătă, 17 noiembrie 2012

Recenzie (16): Zori de Zi - Partea a IIa

Zori de Zi – Partea a IIa

Amurg #5

Regia: Bill Condon

Există un moment în viaţă când realizezi cât de multe ai pierdut, când sesizezi complexitatea lucxrurilor ce te înconjoară. Abia intrată în viaţa ei de vampir şi proaspătă mămică, Isabella Swan descoperă frumuseţea lumii ce o înconjoară. Simţurile îi sunt amplificate de mii de ori. Primul ei instinct este să-şi caute copilul, dar lucrurile nu sunt atât de simple când eşti un vampir nou-născut, nevoia de sânge este mai puternică decât orice altceva, iar acest amănunt îi poate pune viaţa micuţei Reneesme în pericol. Alături de frumosul ei soţ, Edward Cullen, Bella învaţă autocontrolul.
Destinul micuţei Reneesme pare a fi întrepătruns cu cel al lui Jacob Black, cel mai bun prieten al Bellei. Acesta o protejează pe Nessie de orice pericol apare, uneori ajungând în mijlocul unor conflicete majore.
Din cauza apariţiei micuţului semi-vampir apele par a se tulbura, iar una din cele mai puternice familii existente caută să elimine un potenţial pericol.
Al cincilea film al francizei Amurg aduce pe marele ecrane finalul poveştii de iubire dintre Bella Swan şi vampirul Edward Cullen. Inspirat din ultima cate a autoarei Stephenie Meyer, acesta a fost regizat de Bill Condon, după un scenariu făcut de Melissa Rosenberg, având în rolurile principale pe Kristen Stewart, Robert Pattinson si Taylor Lautner.
Finalul fenomenului Amurg aduce suspans, mister, dragoste, curaj, putere, suport şi acţiune. Aşteptat de milioane de fani din întreaga lume, partea a doua a filmului Zori de zi este cea mai reuşită ecranizare dintr-o serie de cinci. Actorii ajungând la un nivel mai înalt, dezvoltându-şi anumite calităţi şi o oarecare experienţă de la primul film şi până acum, au reuşit să dea filmului multă credibilitate. Este adevărat că au fost secvenţe în care interpretarea lor a fost chiar jalnică şi n-ar fi convins nici măcar un copil, dar aceste părţi au fost eclipsate de momentele de glorie ale actorilor.
Având o altă perspectivă asupra întâmplărilor şi fiind prezentat într-o manieră mult mai plăcută, filmul va avea cu siguranţă încasări uriaşe, asemenea celor care au fost înaintea lui. Regia a fost impecabilă, filmul având cadre fascinante. Aspectul personajelor a fost puţin problematic, cel puţin la capitolul machiaj, au existat câteva erori, la bărbaţi în mod special, care au cam bătut la ochi, pentru cei cu ochiul bine dezvoltat aceste detalii vor ieşi imediat la suprafaţă dacă vor viziona filmul.
Povestea iniţială este transpusă într-o nouă manieră. Cei care au vizionat filmele anterioare ştiu că elementul cheie era iubirea dintre Bella şi Edward. În acest ultim film, nu se poate spune că iubirea lor este negrijată, dar trece în planul doi, ajungând pe primul loc disputa dintre cele două clanuri. Acest fapt aduce brusc o nouă perspectivă asupra filmului. Înainte de lansarea lui majoritatea se aşteptau la aceiaşi poveste tipică de iubire care a ajuns să displacă publicului, dar surpriză, ecranizarea nu respectă chiar cartea, aşa că aduce acest element nou, excepţional care te ţine în priză până în ultimul moment.
Un alt lucru care aduce puncte în plus este alegerea pe care producătorii au făcut-o în legătură cu muzica. Zori de zi - Partea a IIa are o varietate de melodii care ajută la transformarea atmosferei.
Filmul merită văzut, este reuşit cam din toate punctele din vedere şi este un final glorios pentru francizia Amurg care a avut atât de mult succes în ultimii ani.

Nota: 9+
Titlul original: Breaking dawn - Part 2