Recenzie (25): Creatura de Nely Cab

Gen: Fantasy, Mistery, Young Adult
Data Publicării: 15 Junie 2011
Pagini: 308
Autor: Nely Cab
Publicată de: AuthorHouse Publishing
Adăugaţi cartea pe: Goodreads

Atunci când visele nu-ţi oferă nici cea mai mică alinare, ba din contră îţi distrug tot ce a mai rămas din echilibru este timpul să pui piciorul în prag şi să faci ceva. Fiind ameninţată în propriile ei vise, Isis Martin decide că este timpul să îşi înfrunte teama, oricare ar fi ea. Ceea ce urmează ea să descopere nu e tocmai ceva la care te poţi aştepta. Un băiat arogant în propriile vise, mulţi ar numi asta normal, dar nu e chiar aşa atunci când el se crede ceva mai mult decât un vis.
După ce a avut o copilărie pe cât de normală posibil, Isis Martin descoperă că viaţa ei nu este chiar atât de normală pe cât credea. Apariţia unor persoane noi şi plecarea atora generează multe conflicte. Ce va face ea atunci când va fi pusă să decidă pe ce cale merge?
Creatura este prima carte din seria cu acelaşi nume, scrisă de Nely Cab, fiind romanul acesteia de debut. O carte care aduce împreună sub aceleaşi coperţi mituri şi elemente ale realităţii. Coperta este chiar drăguţă şi dacă stai să te gândeşti la legătura pe care o are cu subiectul romanului, îţi dai seama că se potriveşte perfect. Un mic indiciu în cazul în care descrierea cărţii nu v-a dus cu gândul la asta: are legătură puţin cu fructul interzis din Creaţie – ştiţi voi, partea de început din Biblie. Şi probabil că acum vă întrebaţi dacă are o temă religioasă, chiar deloc.
Isis Martin este personajul central al romanului, o tânără de şaptesprezece ani a cărei tată a murit. Pe parcursul mai multor luni ea are nişte vise ciudate care o înspăimântă şi nu o lasă să doarmă, de aceea este nevoită să consulte un doctor care este şi tatăl celei mai bune prietene. Deşi confidenţialitatea pacient-doctor nu este încălcată, nu poţi să spui că, atunci când cea mai bună prietenă are tatăl psiholog, poţi ţine vreun secret faţă de ea. Andreea este sprijinul lui Isis. Lucrurile se complică atunci când David reuşeşte să îi arate lui Isis realitatea. Care realitate? Lucrurile deja sunt mult prea complicate pentru a le explica.
Personajele sunt foarte interesante, par a avea propria lor viaţă desprinsă de roman. Întrucât mereu apar oameni noi în viaţa lui Isis, ea continuă să facă greşeli pentru că nu ştii niciodată la ce să te aştepţi de la cei din jur. Ceea ce deranjează este că nu sunt tratate chiar la fel, se observă clar cine ce loc ocupă şi de aceea nu ai cum să te ataşezi de vreun personaj secundar, nu ştii suficient de multe despre ele. Există o tensiune în jurul acţiunii pentru că nu ştii cum vor reacţiona sau ce gândesc, din moment ce aproape tot romanul – mai puţin un capitol – este scris din perspectiva personajului principal feminin. Nu pot să spun că-mi displace, e mereu bine venit puţin suspans, deşi e aşa de enervant să realizezi că nu ştii ce se va întâmpla cu personajele.
Sunt câteva momente în care practic stai cu gura deschisă în timp ce citeşti – n-am cuvinte să descriu ceea ce simţi în momentele acelea, panică, adrenalină, nervozitate, totul ţine de cum te influenţează agitaţia momentului şi ceea ce simte Isis. Am fost extrem de revoltată când am văzut ce alegeri stupide face ea uneori. Un lucru interesant care mi-a atras atenţia este că majoritatea personajelor sunt de origine hispanică, nu-i aşa că e drăguţ? Practic se renunţă la personajele tipice americane pentru ceva mai latino. În general persoanele cu sânge latin trăiesc mai sin plin viaţa şi acest lucru se observă şi în carte. Până şi ciudaţii au un mod drăguţ de a fi pentru că observi zbuciumul interior.
Fiind un roman predominant romantic, Creatura prezintă relaţiile amoroase ale lui Isis şi sentimentele ei în legătură cu acestea. Maniera în care este scris romanul e plăcut, nu foarte solicitant, deşi sunt pasaje ambigue, folosindu-se uneori cuvinte arhaice pentru a intensifica atmosfera specifică miturilor greceşti.
Este o carte care trebuie neapărat citită de persoanele pasionate de mitologie şi cărţi romantice, da neapărat împreună pentru că pentru cineva pasionat doar de mitologie s-ar putea să nu fie la fel de interesantă. Oricum dacă vă plac cărţile cu mister şi un final bombă trebuie să puneţi mâna pe un exemplar! (Da! Finalul este o bombă! Am rămas mască. Acum vrea neapărat volumul doi pentru că sunt şocată de ceea ce s-a putut întâmpla şi vreau să văd dacă poate fi rezolvată situaţia în vreun fel.)

9/10