duminică, 17 februarie 2013

Recenzie (32): Chemarea îngerului de Guillaume Musso


Gen: Comedie, Romance, Thriller
Data Publicării: 12 Iunie 2012
Pagini: 336
Autor: Guillaume Musso
Publicată de: Editura ALL
Recenzie: Ştefana Alexandra
Adăugaţi cartea pe: Goodreads
Cumpăraţi-o de pe: ALL.ro
Carte primită pentru recenzie în cadrul campaniei vALLuntar, ediţia a IIa, iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA


„Cei mai frumoşi ani ai unei vieţi sunt cei pe care nu i-ai trăit încă.”
(Victor Hugo)

Se spune că la început Dumnezeu a creat oamenii cu care aveau două feţe, şi câte două perechi de membre, iar apoi un fulger i-a despărţit, obligându-i ca pentru tot restul vieţii să fie în căutarea celeilalte jumătăţi.
Jonathan şi Madeline sunt doi străini ce se ciocnesc pe aeroporul din Kennedy, doi necunoscuţi care-şi schimbă accidental telefoanele. Când realizează greşeala sunt deja la două capete de lume diferite. Cât de mult poate ascunde un simplu telefon? Suficient cât să te facă să investighezi mai mult şi mai mult, până când setea de cunoaştere te înfrânge şi începi să te afunzi în cele mai bine ascunse secrete ale celuilalt. Legaţi printr-un secret, Madeline şi Jonathan trebuie să-şi învingă fricile.
Chemarea îngerului de Guillaume Musso este un roman care îmbină o comedie romantică cu un thriller excepţional. Adu-şi împreună întâmplător, cele două personaje centrale ale romanului ajung să rezolve o problemă ce părea fără soluţie. Plin de mister şi lipsit de orice indiciu care ţi-ar putea da un minim indiciu despre ce se va întâmpla, cartea te aduce într-o lume în care toată lumea are un secret. În vârstă de aproximativ patuzeci de ani, Jonathan este un fost chef ruinat care şi-a pierdut prestigiul, iar Madeline o florăreasă. Nici nu-ţi poţi imagina ce îi poate lega pe cei doi în afară de accidentul de la aetroport, totuşi există ceva.
Iniţial poţi crede că sub coperţile romanului vei găsi o poveste de iubire cu suişuri şi coborâşuri, dar nu e aşa. Nu vorbim despre un roman pentru adolescenţi care aceiaşi problematică adolescentină în prim plan. Este o carte mult mai matură, dacă pot să spun aşa, care oferă o perspectivă asupra descoperirii sufletului pereche la o vârstă la care credeai că nimic nu te mai poate surprinde sau captiva. Trecând de rarele momente de iubire din roman, care nu apar mai deloc la început, cartea prezintă modul în care mintea umană reacţionează în faţa unui secret de proporţii.
Scris la persoana a treia cu câteva secvenţe în care se schimbă cu persoana întâi atunci când pesonajele rememorează câteva secvenţe din trecut, romanul urmăreşte ambele personaje în viaţa lor cotidiană. În plus există flashback-uri care se întind pe capitole întregi şi te introduc în trecutul misterios al acestora. Cartea este divizată în trei mari părţi care surprind etapele relaţiilor lor: prima întâlnire, apoi întrepătrunderea vieţilor lor, şi în final... soluţia.
Personajele romanului sunt extrem de complexe, conturate din toate unghiurile şi prin ochii tuturor personajelor şi a relaţiilor dezvoltate dintre acestea. Madeline este tipul femeii puternice care nu se lasă învinsă şi este uor prinsă în febra acţiunii. Pe de altă parte Johnatan e tipul bărbatului care este dominat de sentimente. Chiar dacă la început lasă impresia că nu au nimic în comun, în realitate au aceleaşi gusturi, aceleaşi plăceri, doar că manifestate într-un alt mod. Amândoi fug de ceva şi se refugiază în obscuritate, niciunul nu e suficient de deschis pentru a se manifesta în văzul altora.
Ceea ce face romanul atât de savuros este modul în care Guillaume Musso crează misterul, la început nimic nu pare să se lege, dar cum Madeline şi Johnatan pătrund mai adânc unul în viaţa celuilalt piesele încep să se lege şi formează o compoziţie pestru o povestea captivantă.
Finalul este unul deschis. Ultima scenă din roman te lasă să-ţi imaginezi ce se va întâmpla mai departe şi spre ce se va îndrepta totul. Deşi în general nu apreciez finalurile deschise, acesta mi-a plăcut, n-aş fi dorit un final stabil pentru carte, Madeline şi Johnatan mai au multe de trăit înainte să fie pun un punct la finalul istoriei lor. Dacă încă nu aţi citit cartea vă invit să o faceţi, e un roman care chiar merită citit.

10/10

27 comentarii:

piticidarvoinici spunea...

am citit cartea la inceputul campaniei precedente si pot spune ca m-a surprins in mod placut
autorul reuseste intr-adevar in mod placut sa imbine suspansul cu povestea de iubire si sa creeze itele proprice iesirii din probleme a celor doi protagonisti
spor la plantat copacei ;)

Addicted spunea...

Vreau si eu sa o citesc de cand a aparut, dar n-am reusit sa pun mana pe ea si cum lista mea de lecturi e cat a lui Mos Craciun va trebui sa mai astepte:)). Oricum Musso scrie foarte bine si deja dupa trei carti ale lui pot sa zic ca e un autor foarte bun.

Mihaela Alexandrescu spunea...

Mi-a plăcut mult cartea, am citit-o de ceva vreme. N-am fost niciodată fan romane poliţiste aşa că au fost părţi pe care nu le-am savurat neapărat şi am citit repede ca să aflu ce se întâmplă şi să trec la partea care ma interesa. Partea cu dragostea, evident. Părţile cu dragoste şi cu umor sunt preferatele mele într-o carte însă nici partea poliţistă nu e de lepădat, mai ales că Guillaume Musso are o imaginaţie incredibilă când vine vorba de urzit poveşti.

De ce viaţa asta a fost aşa de aproape să nu se întâmple? Vorbesc de viaţa personajelor (deşi se potriveşte cu succes şi la mine). Pentru că dacă el şi ea nu intrau în cafenea. Dacă în cafenea nu era decât o masă liberă pe care să o vâneze amândoi. Dacă el şi ea nu s-ar fi ciocnit în goana lor după masă. Dacă el şi ea n-ar fi avut telefoanele în mână. Dacă nu le-ar fi scăpat. Dacă nu le-ar fi schimbat. Dacă nu ar fi cercetat. Dacă… Minunată carte, sper sa strângă cât mai multe comentarii pentru ca merită subiectul dezbătut cât mai mult.

Ştefana Alexandra spunea...

Mihaela: Musso e un autor genial. Nu ştiu pe mine tocmai faptul că e roman poliţist m-a făcut să stau aseară să citesc două sute de pagini ca să aflu cum se termină, în general misterele mă intrigă, vreau să aflu ce şi cum şi dacă pot să mai pun şi eu ieţele cap la cap e şi mai bine :D

iri spunea...

eu ador finalurile deschise. si combinatia de poveste romantic si thriller e chiar inedita :-? suna foarte bine

Claudia spunea...

Frumoasa recenzia :)
Si eu abia astept sa citesc cartea.O voi primi zilele astea in cadrul campaniei "Cartea calatoare" :)
Imi place cum scrie Musso.Pana acum am citit doar "Ce as fi eu fara tine", cu a carei recenzie voi reusi sa plantez un copac ;)

Alina B. spunea...

Am vazut si eu cartea pe cite si chiar ma gandeam sa o iau si eu sa o citesc, dar m-am razgandit.

Imi place mult recenzia ta, abia astept sa citesc si eu ceea ce-mi vor trimite cei de la editura :D

giorgiana spunea...

pare o carte interesanta, plina de romantism si sentimente puternice, ca toate cartile scrise de autor...o carte care-ti lasa un semtiment placut dupa ce ai inchis-o

Maria spunea...

Drăguță recenzia :) Mie mi-a plăcut muuult cartea atunci când am citit-o, la un moment dat chiar nu mai puteam de curiozitate să aflu ce anume se va întâmpla mai departe :D Musso e unul din autorii mei preferați :)

blueroses spunea...

Mie mi-a placut combinatia de thriller-politist-romance si ca totul se invarte in jurul telefoanelor ... te face sa te gandesti inainte sa-ti viata intreaga pe un astfel de dispozitiv :))
Cartea subliniaza importanta comunicarii, fie ca vorbim de o conversatie, fie ca ne referim la deschiderea la o relatie intre 2 oameni care initial nu au nimic in comun.
Frumoasa recenzie, sa-ti cresca mare copacelul!

simsim spunea...

si mie mi-a placut cartea asta tare mult. spor la adunat comentarii:)

Mihaela spunea...

Deși genul triller nu se numără printre preferințele mele..mi-ai stârnit interesul cu privire la acest roman și dacă voi avea ocazia nu voi rata plăcerea de a-l citi..

aA spunea...

interesanta recenzie, cred ca ai acoperit toate problemele pe care le ridica romanul, acum numai chef de lectura sa avem!

Kadia spunea...

Foarte frumoasa recenzia ta, am citit cartea si mi-a placut, mai ales partea in care descria placerea gatitului si teoriile legate de acest subiect. Merita savurata ;)

Stefan spunea...

Frumoasa recenzie. Ai surprins cam tot ce trebuie pentru a ma face curios.

Anonim spunea...

Suna foarte interesant si am de gând sa o citesc.Succes in campanie

copilarim spunea...

Ce interesant! Si totul incepe cu "schimbul" telefoanelor:)
Spor la plantat copacei!

Anonim spunea...

foarte frumoasa cartea! abia astept sa o citesc <3

nina spunea...

e intradevar o carte excelenta, o carte a vremurilor pe care le traim. Cred ca din cauza mea ai crezut la inceput ca-i o poveste cu suisuri si coborasuri. :D Mie asa mi s-a parut. Ai scris frumos despre ea. Felicitari!

Krisz spunea...

Singura carte citita de Guillaume Musso a fost ~Fata e Hartie~, care m-a impresionat si mi-a placut foarte mult! Mi-am propus sa imi cumpar toate cartile acestui autor, pentru ca are un stil special de a scrie :)

Ştefana Alexandra spunea...

Ai citit Fata de gârtie? :o3 Ce tare de tine! :)) Eu sper să fac rost de ea. Şi eu am zis că în timp o să-mi iau toate cărţile lui. Are un stil superb, cu nişte momente de raţionamente imbatabile.

Sorin-Lucian Berbecar spunea...

Uite încă o carte de-a lui Musso pe care încă nu am reușit să pun mâna, dar încet încet le adun și le citesc. Trei le am și le-am citit, mai am trei...

Îmi place cum ai scris despre carte, felicitări!

Ramona Alexis spunea...

Un roman aflat pe lista de citit. Am mai citit carti de Musso si mi-au placut. :D

Daniela spunea...

Geniala fraza de la inceputul recenziei. <3 Vreau si eu sa citesc cartea. :) Scrii foarte frumos. ;)

andreiutz1997 spunea...

Frumos citat&frumoasa recenzie&si o si mai frumoasa carte.Eu pur si simplu m-am indragostit de cartile lui Musso dupa ce am citit cartea Fata de Hartie.

Ana Mănescu spunea...

Pare o carte foarte bună, am trecut-o pe listă.

alexa spunea...

Mi-am cumparat cartea de Craciun dar nu am reusit sa o citesc pana acum. Am fost prea incarcata cu licienta, dar imi place mult de Gullaume Musso si deabea astept sa o citesc.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes