miercuri, 27 februarie 2013

Recenzie (34): P.S. Te iubesc de Cecelia Ahern


Gen: Romance, Dramă
Data Publicării: 30 Octombrie 2011
Pagini: 397
Autor: Cecelia Ahern
Publicată de: Editura ALL
Recenzie: Ştefana Alexandra
Adăugaţi cartea pe: Goodreads
Cumpăraţi-o de pe: ALL.ro
Carte primită pentru recenzie în cadrul campaniei vALLuntar, ediţia a IIa, iniţiată de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA


Când piezi ce era mai important în viaţă, simţi că totul e în van, că nimic nu mai merită. Cum poţi să continui să trăieşti când îţi lipseşte jumătate din inimă? Ce te poate face să mergi mai departe cu un gol ce nu mai poate fi umplut? Holly Kennedy pierde ce avea mai de preţ, pe Gerry, soţul şi cel mai bun prieten al ei, iar toată lumea ei se sparge în mii de bucăţi. Un puzzle uriaş aşteaptă o rezolvare, un puzzle ce-i reprezintă viaţa. Prin zece scrisori, Gerry încearcă să o scoată pe Holly din abisul unde el ştia că va ajunge. Zece scrisori care au un final identic P.S. Te iubesc. Când te agăţi de amintiri, cum faci să pleci mai departe?
P.S. Te iubesc este romanul de debut al autoarei Cecelia Ahern, un roman care demonstrează că dragostea supravieţuieşte dincolo de moarte. Scris la persoana a treia romanul surprinde lupta pe care o duce Holly, personajul principal, după moartea soţului ei, Gerry. Având treizeci de ani, Holly nu mai este chiar tânără, iar un nou început nu e deloc uşor, mai ales atunci când ai pierdut cealaltă jumătate.
M-a surprins într-un mod plăcut faptul că, deşi e o dramă în toată regula, cartea nu prezintă doar momentele triste, ba din contră, aduce culoare prin acele clipe simple când Holly râde, se simte bine cu prietenii ei şi aşa mai departe. E o carte foarte plăcută, realistă oarecum. Ceea ce vreau să spun e că modul în care sunt prezentate întâmplările, cum sunt îmbinate şi trecerea de la un moment la altul, este foarte fin şi realist. Povestea pare adevărată, ajungi la un moment dat să nu mai ştii sigur dacă ceea ce citeşti e adevărat sau nu, ajungi să plângi odată cu personajele, să râzi cu ele şi să vezi totul prin ochii lor.
Spre deosebire de anumite romane care controlează oarecum numărul de personaje, în P.S. Te iubesc se obsevă fluxul continuu al acestora. E chiar foarte interesant pentru că stai şi te gândeşti că aşa e şi în viaţa de zi cu zi, adică cunoşti persoane noi interacţionezi cu mai multă lume, nu e doar o mână de oameni. E adevărat că nu se întâmplă zilnic, dar ai relaţii cu alte persoane, nu e doar un cerc închis şi atât. Romanul nu se învârt doar în jurul imagini umane, există această varietate de chipuri şi caractere care se dezvoltă treptat. Legăturile dintre ele sunt şi mai interesante dacă stai şi le analizezi puţin. Holly ajunge să îşi schimbe părerea despre fraţii ei, despre prieteni şi ajunge să valoreze compania celorlalţi. Mi s-a părut interesant cum a fost transpusă ideea „Nu judeca dacă nu cunoşti.” aici în carte. Holly la final regretă oarecum că a pus o etichetă fără să vadă conţinutul.
Un personaj de care m-am ataşat foarte tare este Gerry. Deşi bolnav, el a reuşit să întocmească acea listă pe care a promis că o va scrie. E un personaj deosebit, prezentat cu calităţi şi defecte. Nu se doreşte o imagine perfectă a lui în roman, tocmai de aceea el ajunge să fie atât de special, pentru că e prezentat ca un om normal. Mi-au plăcut enorm momentele în care apărea el, chiar şi atunci când erau doar biletele lui.
Cecelia Ahern a reuşit să dea viaţă unor caractere umane reale în cartea ei. Un lucru care a fost nou pentru mine a fost locaţia acţiunii, Irlanda. Personal nu am mai citit un roman în care acţiunea să se desfăşoare acolo. Mi-a plăcut. Mi-am imaginat accentul acela amuzant irlandez şi tot ce-mi mai aduceam eu aminte despre cultura irlandeză ca să dau viaţă poveştii în mintea mea.
Modul în care sunt transpuse sentimentele oferă acel farmec deosebit cărţii, cred că asta a fost cel mai importat aspect al romanului. Practic n-am reuşit să nu plâng la acele momente emoţionante prezentate, mai ales atunci când Holly a realizat că Gerry va fi mereu sufletul ei pereche, chiar dacă viaţa ei va continua.
Finalul cărţii nu a fost cum mă aşteptam. Din nou întâlnim un final deschis, plin de speranţă că ziua de mâine va aduce ceva mai bun. Deşi e deschis, finalul aduce totuşi un sfârşit agoniei prin care a trecut Holly de la moartea lui Gerry. Epilogul cărţii e diferit de ceea ce am întâlnit până acum, se aduce un element din trecut în prezent, e chiar interesant.
P.S. Te iubesc e o poveste impresionantă care te învaţă că oricât de grea ar fi viaţa trebuie să mergi mai departe.
Pentru iubitorii de cărţi de dragoste sau dramă: Luaţi-vă un bax de şerveţele şi spor la citit romanul!

9/10

23 comentarii:

Krisz spunea...

Am vazut filmul, am ras, am plans la el, mi s-a parut minunat si e printre preferatele mele. Cartea am uitat-o la un restaurant intr-o excursie si dupa 10 min cand m-am intors dupa ea mi-au zis chelneritele ca nu era nimic, ca probabil am uitat-o in alta parte. Mda..Romania :)
Deci nu am avut ocazia sa o citesc, desi imi dores mult de tot! Foarte frumoasa recenzia <3.

Alina B. spunea...

Imi doresc sa citesc cartea asta, iar recenzia ta m-a facut si mai nerabdatoare! :))

Ştefana Alexandra spunea...

Krisz: îmi pare rău să aud asta, sper să ai ocazia să citeşti cartea, e foarte frumoasă.
Am văzut câteva secvenţe din film, accentul tipului era ola-la! :))
Alina: Asta însemană că şi-a atins scopul! :))

Radu spunea...

Să înțeleg că nu ai văzut filmul. E mult mai fain să citești cartea fără să fi văzut filmul. Eu l-am văzut, și nu știu cum ar fi să citesc romanul, dar sunt foarte curios :D Poate voi avea ocazia cândva :D

Claudia spunea...

Sunt foarte interesante cartile Ceceliei Ahern.
Are un stil aparte de a scrie.
Eu nu am citit decat una pana acum, tot in cadul campaniei vALLuntar (Cartea viitorului) si mi-a placut.

Maria spunea...

Sună chiar interesant și cartea pare chiar foarte drăguță din modul cum ai descris-o. Eu am încercat să citesc la un moment dat o carte a acestei autoare, dar m-am plictisit și am renunțat. Cine știe, poate asta e mai interesantă :)

giorgiana spunea...

am citit cartea de mutl, am rectit-o acum doua luni,,,o carte superba, care te marcheaza, te face sa-ti imaginezi cum ai trai fara persoana draga...fara cuvinte

Andra spunea...

eu nu tin minte daca am citit sau nu cartea, dar filmul mi-a placut ft mult. si cred ca o sa citesc si cartea totusi :)) spor la plantat :P

Anonim spunea...

o carte superba cu un film pe masura...recenzia ta surprinde esenta cartii...
P.S.succes in campanie

Antonela Sofia Barbu spunea...

Am citit si eu cartea. M-am bucurat de fiecare moment. Felicitari pentru recenzie. Intotdeauna cartea bate filmul!

copilarim spunea...

Am comandat si eu cartea - pentru sora mea (deci o voi citi si eu:D).
Sa avem spor la plantat copaci:)

coco spunea...

sigur dores sa o citesc ! spor la copait !

Loredana spunea...

Sunt de acord cu ultimul comentariu. Niciun fil, oricat de bine facut ar fi, nu va acoperi toate nuantele unei carti.

Stefy spunea...

Romance nu prea e genul meu. Daca nu-i Austin sau Bronte.

Rox spunea...

Eu am citit Multumesc pentru amintiri, tot de aceasta autoare. Se pare ca PS Te iubesc, e ceva mai romantica! Spor la plantat copacei!

Cristina s World spunea...

De ceva vreme mi-am propus sa citesc si eu cartea asta si cu fiecare recenzie pe care o citesc despre ea dorinta mea este si mai puternica :)
Bafta la strans comentarii!

bydee-make-up spunea...

Am citi si eu aceasta carte.
Este extraordinara si intr-adevar servetele ar trebui sa vina la pachet cu cartea. :)

Roxana Cioban spunea...

Am vazut filmul. Am plans ceva la el. :)

Ramona Alexis spunea...

Am citit cartea si am vazut si filmul. Ambele mi-au placut la nebunie, chiar am plans la ele.

alexa spunea...

Ador cartea. Am citit-o acum mai mult timp si m-a impresionat profund. Cecelia Ahern e una din autoarele mele preferate.
Filmul l-am fazut cred ca de vreo 3 ori.

Niahara spunea...

Am plans de am rupt la aceasta carte! Este superba si foarte emotionanta.

alexa spunea...

Iubesc cartea, iubesc autoarea si iubesc si filmul.
Cecelia Ahern e printre preferatele mele si chiar imi doresc sa am toate cartil ei.

Irina spunea...

O sa i-au cartea de la bibilioteca liceului. :) Am citit si Suflete Pereche si a fost f frumos! :d Merita sa citesti o carte de-a ei :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes