Recenzie (38): Zombieland (2009)

Gen: Acţiune, Comedie, Aventură, Horror
Data Apariţiei: 04 Decemrbrie 2009
Durată: 88 minute
Regizor: Ruben Fleischer
Titlul original: Zombieland

De două luni toată America este infenctată de o epidemie bizară care îi transformă pe oameni în zombie. Epidemia se transmite rapid, prin muşcătură. Încercând să supravieţuiască, patru persoane trebuie să rezolve neînţelegerile dintre ei – sau măcar să le treacă cu vederea.
Columbus este un student care a rezistat printr-o minune să nu fie infectat, fiind un fricos înăscut acesta reuşeşte prin cele mai ridicole moduri să trăiască într-o lume plină cu oameni morţi. În încercarea lui de a vedea dacă părinţii săi mai sunt încă în viaţă îl întâlneşte pe Tallahassee, tocmai opusul lui. Tallahassee este un băbat masiv care a trasformat necesitatea de a omorî zombie într-o pasiune. Cei doi le întâlnesc pe Wichita şi Little Rock, două surori care reuşesc să-i păcălească de mai multe ori şi care nu se opresc niciun moment din a-şi pune propriile interese înainte.
Într-o lume în care este important să suprvieţuieşti, chiar dacă eşti ultimul care a mai rămas, prietenia şi familia cu greu îşi mai fac loc. Cei patru trebuie să găsească o modalitate prin care nu îl vo arunca pe celălalt în mâinile morţii, atât la prorpiu cât şi la figurat.
Zombieland este mai mult o comedie decât orice altceva. Filmul este plin de acţiune, dar nu e unul înfricoşător aşa cum te-ai aştepta de la un film cu zombie. Când am dat drumul la film, fără să citesc descrierea, mă aşteptam automat la o lume dominată de frică, panică, unde trebuie să fii puternic ca să trăieşti, dar m-am înşelat. Zombieland este un film care îţi spune că nu e nevoie să fii puternic pentru a supravieţui, trebuie să fii suficient de nebun încât să nu-ţi pese peste ce trebuie să treci sau să fii fricos şi să ai noroc.
Personajele sunt interesante, mai ales Columbus care sincer nu ştiu cum de a reuşit să suprvieţuiască! Apoi este Wichita care e modelul ideal feminin. Fata aceasat a reuşit să trăiască unei apocalipse zombie, să o ţină în viaţă şi pe sora ei şi încă mai are puterea de a zâmbi şi de a-şi bate joc de oricine îi iese în cale. Emma Stone interpretează acest personaj şi pot să spun că a fost o alegere foarte potrivită. Emma degajă încrederea necesară pentru un astfel de rol, plus că îi stă foarte bine în rolul unei luptătoare. Chiar dacă Columbus este cel mai fricos dintre fricoşi, el reuşete să gândeacă cel mai lipede dintre toţi.
Cea mai importantă parte a filmului sunt evident zombie. Nu pot să spun că sunt chiar foarte înfricoşători. Când te uiţi la un film cu zombie te aştepţi ca ei să fie foarte de temut, dar nu e cazul în acest film, poate acest lucru se datorează şi faptului că întregul film e o comedie. Aceste creaturi au membrele atârnând, le lipsesc bucăţi semnificative de carte şi sunt mereu plini de sânge, au mersul specific, dar le lipseşte ceva care să-i facă înspăimântători.
Un lucru care iar e foarte interesant sunt regulile pe care le are Columbus. Regula numărul 1, pe care el chiar a respectat-o „Găseşte-ţi un partener tare(badass).” Sunt foarte amuzante unele dintre ele. Hm... bine majoritatea.
Zombieland e un film la care te poţi uita oricând, la orice oră. Personal l-am vizionat undeva în jurul orei unsprezece şi nu a avut niciun efect asupra mea. Merită să te uiţi la el chiar şi numai pentru actorii care dau viaţă personajelor şi care joacă excepţional.
Dacă aveţi o seară liberă, uitaţi-vă la film.

7/10