Recenzie (39): E uşor să te iubesc de Tammara Webber

Gen: Young Adult, Romance
Data Publicării: 10 Martie 2013
Pagini: 352
Autor: Tammara Webber
Publicată de: Editura Epica

Există mai multe moduri de a trece peste o tragedie, dar cu siguranţă dacă te închizi şi te ascunzi nu rezolvi nimic. Trebuie să ieşi în faţă. Trebuie să admiţi trecutul şi să priveşti spre viitor. Dacă ai fost lovit şi ai căzut ridicăte şi mergi mai departe, nu lăsa nimic să te doboare, nu lăsa pe nimeni să te distrugă. Sfidează destinul şi construieşte-ţi un viitor deosebit. Fi cine vrei tu şi fă totul gândindu-te la tine.
Jaqueline Wallace este o tânără care trece printr-un incident cutremurător care anunţă să-i schimbe viaţa şi concepţiile. După ce viaţa îi este dată peste cap şi mai multe lovituri, Jaqueline ajunge să nu mai dea tocmai un randament bun la ore, aşa că ajunge să aibă nevoie de un meditator. Landon Maxfield este deştept, pasionat, definiţia perfectă de băiat cuminte, dar nu l-a văzut niciodată în persoană, deşi e-mailurile sale denotă un oarecare flirt. Lucas este la fel, doar că total diferit. Doi băieţi pe care îi cunoaşte doar pe jumătate şi alţi doi care îi provoacă dureri de cap. Uite aşa apare un nou concept: pentagonul iubirii.
E uşor să te iubesc de Tammara Webber este un roman care reuşeşte să te captiveze, este o lectură uşoară şi este perfectă pentru o zi ploioasă când nu poţi ieşi afară. Povestea în sine nu aduce nimic nou în sfera YA, dar e interesantă oarecum. Modul în care este scris te ţine în priză şi nu o laşi din mână până nu o termini. E unua din cărţile care le lasă să treci prin mai multe faze. Într-o primă etapă eşti curios, vrei să vezi ce se mai întâmplă. A doua fază constă în acea dorinţă arzătoare să vezi ce se întâmplă mai departe. Apoi vine ultima etapă: Da, a fost ok.
Ceea ce am apreciat cu adevărat la carte a fost stilul autoarei, a fost aşa cum se numeşte şi cartea ei în original easy(uşor). Aşa că, dacă ar veni momentul în care aş mai avea un roman de-al ei, ceva mai puţin romance, probabil nu aş refuza cartea şi recomand cu mare drag chiar şi E uşor să te iubesc dacă vrei să descoperi un alt tip de autor. Un luru care nu mi-a plăcut a fost tensiunea pusă pe tot acest pentagon amoros, adică deja se trece de clasicul număr 3 şi se ajunge la 5. Personajul principal a oscilat practic între băieţi şi n-am înţeles ce şi cum. Jaqueline pare un personaj cu capul pe umeri, decis, dar în realitate nu e deloc aşa. E o fată nesigură, complexată, un căţeluş plimbat, cam aşa mi s-a părut mie. Ea este prezentată pe tot parcursul cărţii ca tipurile de femei din romanele clasice, acele doamne ţinute sub papuc, care nu decid pentru ele, un lucru deloc apreciat de mine.
Lucas, artistul de la ora de economie, un personaj care m-a impresionat. Într-un roman în care sunt foarte multe caractere slabe, vicioase, el e ca o gură de aer proaspăt. L-am îndrăgit încă din primul moment. El e băiatul care adună mai multe calităţi şi defecte, e cel mai complex dintre persoanje şi îţi dă impresia că atunci când a fost creionat autoarea zâmbea. El pare real, dintre toţi el e cel mai palpabil.
Încă ceva ce nu vezi des în romanele YA este conflictul identităţii. În general toate romanele pentru adolescenţi, pentru tineri în general sunt fade din acest punct de vedere: toate personajele sunt descrise de la cel mai mărut aspect, sunt prezentate în aşa fel încât să nu creeze confuzii. E uşor să te iubesc pune sub semnul întrebării aceste aspecte. Ajungi pe la mijlocul romanului să te întrebi dacă ceea ce ştii despre personaje e adevărat sau dacă ai fost dus în eroare.
Deşi nu e un roman pe care l-aş fi citit cu câţiva ani în urmă, E uşor să te iubesc e cartea perfectă când vrei să te laşi purtat de o iubire fantastică. Dacă sunt sigură de ceva, este că romanul este unul romance sută la sută fără discuţii şi cei care apreciază acest gen îl vor savura cu siguranţă.

7/10