joi, 1 august 2013

Book Friends Challenge: Ziua 2

Day 2: Talk about your favorite girlfriend character.



A doua zi trebuia să fie ieri, dar cum ieri nu am apucat să postez o s-o fac azi, oricum ştiam despre cine o să postez încă de când am început provocarea.

Scarlett O'Hara


Scarlett O'Hara nu era frumoasă, dar bărbaţii nu-şi dădeau seama de asta când erau sub farmecul ei, aşa cum erau acum gemenii Tarleton. Pe chipul ei, trăsăturile delicate ale mamei, o aristocrată de origine franceză din regiunea de coastă, nu se armonizau cu trăsăturile greoaie ale tatălui, un irlandez cu obrazul rumen. Totuşi avea o faţă atrăgătoare, cu bărbia ascuţită şi fălci puternice. Ochii, puţin migdalaţi şi mărginiţi de gene dese, erau de un verde deschis, fără cea mai mică nuanţă căpruie. Sprâncenele, groase şi negre, desenau o neaşteptată linie oblică pe pielea albă ca magnolia, acea piele pe care puneau atâta preţ femeile din Sud şi pe care o apărau cu atâta grijă, cu ajutorul pălăriilor, al vălurilor şi al mitenelor, de soarele arzător al Georgiei.
Aşa este descrisă Scarlett la începutul cărţii Pe aripile vântului. Deşi nu este superbă ea reuşeşte să atragă pe oricine, puţin îşi dau seama de adevărata ei fire. Născută în epoca greşită Scarlett încearcă să se adapteze la viaţa care îi este sortită. Din nefericire pentru firea ei răzvrătită,  în secolul 19 să fii femeie nu era tocmai un lucru bun, părerea lor nu conta şi singurul mod în care puteai să te îmbogăţeşti era prin moştenire sau căsătorie. Ea este o femeie mândră, capabilă să supravieţuiască pe cont propriu într-o perioadă în care era dificil pentru o femeie să o facă.


Scarlett O'Hara: Nu trebuie să mă vait; nu trebuie să cerşesc. Nu trebuie să fac nimic ce i-ar putea trezi dispreţul. Trebuie să mă respecte... chiar dacă nu mă mai iubeşte.
Mulţi care au citit cartea sau au văzut filmul făcut după aceasta ar putea spune că ea este o fiinţă rea, maliţioasă, dar aş vrea să-i văd pe iei supravieţuind în condiţiile în care se afla ea şi ajungând să deţină tot ce avea ea. Scarlett este o luptătoare, o femeie puternică care ar trebui să fie un model pentru toate acele persoane de sex feminin care uită că ele nu sunt doar reprezentantele sexului frumos, aşa cum suntem numite în general, ci sunt persoane la fel de puternice ca cele de gen masculin. Nu contează dacă eşti bărbat sau femeie, poţi oricând să reuşeşti şi să faci ce vrei, asta e ceea ce transmite Scarlett prin acţiunile ei.
Da şi iar am luat-o pe arătură. Ideea e că subiectul poate fi discutat mult şi bine. Personal îmi place mult Scarlett e personajul meu feminin favorit, iar după ea este Elizabeth din Mândrie şi prejudecată. Personajele puternice feminine sunt cele despre care îmi place să citesc, urăsc faptul că în literatura contemporană personajele feminine sunt mereu slabe şi trebuie salvate. Pfiu!

Care este personajul vostru feminin favorit?

1 comentarii:

Krisz spunea...

Pff, daca in carte nu e descrisa ca avand o frumusete aparte, in film mi se pare superba! Cred ca e una dintre cele mai frumoase actrite care au fost vreodata.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes