Recenzie (45): Între două lumi

Gen: Dramă, Romantic, Dragoste
Data Apariţiei: 21 Noiembrie 2012
Durată: 107 minute
Regizor: Juan Diego Solanas
Titlul original: Upside Down

Încă de la începuturi ne întrebăm: oare mai există şi alte lumi? Suntem oare singuri în acest vast univers? Au existat mii de teorii, mii de cercetări, dar nimeni nu a reuşit vreodată să dovedească ceva. Totuşi trebuie să vă spun un secret, ceva ce nici măcar în mii de ani cercetătorii nu vor reuşi să afle: ei au propriul lor univers, propria lume.
Undeva, departe de lumea noastră există un sistem solar cu două planete gemene, fiecare cu propria gravitaţie opusă celeilalte. În lumea lor e posibil să cazi în sus şi să te ridici jos.
Upside Down este povestea a două suflete pereche născute în lumi diferite: Lumea de Jos şi Lumea de Sus. Adam şi Eden s-au întâlnit accidental când erau copii pe Muntele Salviei şi de atunci dragostea lor a început să fie ca o scânteie nestămânită, provocând incendii. Deşi au trecut zece ani de la momentul în care au fost despărţiţi, Adam nu a putut să uite niciun moment de fata din Lumea de Sus, Eden. După ce află că este în viaţă, acesta este decis să o revadă. Regulile sunt stricte, atât de stricte încât contactul dintre lumi este interzis...
Filmul este unul destul de bun. E impresionat să vezi oameni mergând pe tavan, chiar şi acum în era tehnologiei.
Imaginează-ţi cum ar fi să trăieşti cu mii de oameni locuind deasupra capului tău, să vezi oameni suspendaţi pe tavan. Actorii au fost destul de buni, mai ales cel care l-a jucat pe Adam, Jim Sturgess, mi s-a părut că a jucat cel mai bine, deşi au mai fost actori ca Timothy Spall, pe care trebuie să-l ştiţi din Harry Potter în rolul lui Şobo, şi Kirsten Dunst, Mary Jane din Spiderman, care mi-au trezit amintiri şi care sunt într-adevăr actori talentaţi.
Upside Down are o acţiune destul de interesantă, dar nu mi-a plcăut că lipsesc multe lucruri din film, e oarecum grăbit filmul şi chiar trebuiau să se axeze mai mult pe cum se petrec lucrurile şi de ce, dar ei s-au axat mai mult pe realitatea lui Adam şi nu pe întreaga situaţie. Este o poveste ca în cazul cărţilor scrise din perspectiva unui personaj, e limitată de anumite bariere care nu te lasă să vezi dincolo de ceea ce se petrece cu personajul în cauză. M-aş fi aşteptat la ceva mai mult de la film, adică părea atât de interesant, şi trailerul şi descrierea lui chiar am crezut că e ceva mai mult de el, dar m-am înşelat după cum se vede. M-a dezamăgit mai ales lipsa acţiunii, adică el ajunge mereu să fie pe fugă, dar cam atât.
Îmi pare foarte rău de plotul super şi de efectele speciale pe care le are, sincer sunt o risipă, cei care au creat filmul nu au ştiut cum să creeze o capodoperă, pentru că ceea ce aveau ei putea să devină aşa ceva.
Finalul filmului a fost tulburător, mi-a distrus toată imaginea despre el. Dacă până la final aş fi putut afirma despre acest film că este unul bun, după ce am văzut cum se termină pot doar să afirm că este ok, deşi cam dezamăgitor. Nu e un film pe care l-aş recomanda. Sincer e unul din puţinele filme pe care le-am văzut şi nu am multe lucruri bune de spus, în general ştiu să îmi aleg filmele ca să nu fiu dezamăgită.
Pentru cei care nu l-aţi văzut, un mic sfat: nici să nu o faceţi.

6/10