luni, 26 august 2013

Vlog: un alt tip de blog


Pun pariu că toţi aţi auzit de acest (hmm nu pot să spun nou din moment ce a apărut în 2000) tip de blog, a cărui popularitate este în coninuă creşteră cam de doi-trei ani încoace.

Video blog (sau Vlog) este o formă de blog a cărui cale de trasmitere este evident un material video. Personal îmi place să fac următoarea analogie: vlogul este pentru blog, ceea ce reprezintă ştirile pentru ziar. Aici blog îl folosim cu sensul particularizat de site informational cu posturi scrise sau imagini, eventual materiale video, dar în mare parte care nu sunt filmate în scopul de a înlocui postul. (Nu ştiu dacă aţi înţeles ceva, sper măcar esenţialul, cam aşa văd eu blogul în momentul de faţă) Oricum dacă nu aţi înţeles ignoraţi ce am zis despre sensul particular nu e chiar aşa de important.

Ce cred eu despre acest tip de blog?
E interesant, aduce elemente noi şi e foarte potrivit pentru cei care vor să se axeze mai mult pe partea de comedie, amuzament pentru că interacţionezi mai uşor cu publicul, decât prin intermediul unui blog. Adică hai să fim serioşi, mai degrabă râzi la un banc spus live decât la unul tastat pe o pagină web, nu?
Totuşi există un mare, mare, foarte mare dezavantaj. Pentru că e relativ nou şi nu există prea multă experienţă în domeniu, nu se găsesc prea multe sfaturi, trucuri pentru cum să ai un vlog interesant sau cum să te comporţi în faţa camerei, unele persoane ajung să se facă de râs prin intermediul lui. Nu vreau să jignesc pe nimeni, sunt câteva vloguri super pe care le urmăresc, dar ceea ce am văzut pe internet... pff unii dintre ei nu ar trebui să se numească vloggeri. (Aşa cum sunt unii care nu ar trebui să se numească bloggeri, dar acesta e un subiect pe care îl voi atinge cu altă ocazie) Blogurile sunt ceva mai vechi, se cunosc tot felul de trucuri ca să ai succes, nu trebuie să fii o persoană carismatică în viaţa reală, trebuie doar să ştii cum să manevrezi cuvintele, plus că nu contează ce tip ca calculator ai, nu se va cunoaşte când vei posta ceva. Pe de altă parte, la vloguri dacă nu ai o cameră ceva mai profesionistă poţi să spui adio la succes, plus că trebuie să ai ceva talent la editat materiale video. Mai pe scurt trebuie să-ţi permiţi să fii vlogger.

Ceea ce am văzu şi personal nu mi-a plăcut prea mult, a fost faptul că unii combină bloggingul cu vloggingul. E foarte ok să te ocupi cu amândouă, poţi avea şi blog şi vlog în acelaşi timp, nimeni nu spune nu, dar nu le combina! Adică poate fi ori vlog, ori blog. Un vlog în blog sau invers nu e bine! E greşit în aşa multe privinţe. Sunt foarte ok cu postarea unor filmuleţe făcute ca să prezinţi ceva care necesită să fie live sau să mai faci o recenzie când eşti pe fugă sau ţi-e moartă tastatura, deşi nu se poate numi aşa din moment ce recenzia este un material scris (corectaţi-mă dacă greşesc, dar din ce ştiu eu zic bine).

Oricum personal îmi plac vlogurile, sunt ok, deşi blogurile sunt mai ok pentru mine, dar probabil aşa ar spen şi un vlogger despre un blog. Cel mai interesant mi se pare Doza de Has, tipul care se ocupă are carismă şi pun pariu că aţi auzit de el. Câţiva vloggeri care mi se par cât de cât ok şi sunt de la noi îi puteţi găsi la următoarele canale de youtube: TheLifeinRO, TudiPopa, Tequila, Zmenta. Şii un puşti foarte simpatic care e tot vlogger şi surprinzător, pentru vâsta lui, chiar se pricepe: Selly

Cam asta ar fi. Voi ce credeţi despre vloguri? Urmăriţi ceva în mod special? 

2 comentarii:

Ramona spunea...

De ce nu vlog in blog? Adica, sa ai pe blog o rubrica de video...mie mi se pare ok.

Ştefana Alexandra spunea...

Să ai pe blog o rubrică video merge. Dar când ajungi să faci toate posturile sub format video şi după să le pui pe o platformă gen blogspot sau wordpress nu e ok, la acele cazuri mă refeream eu.

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes