Recenzie (53): Jaful perfect

Gen: Thriller
Data Apariţiei: 14 Iunie 2013
Durată: 115 minute
Regizor: Louis Leterrie
Titlul original: Now You See Me

Ce este adevărat şi ce este magie? Există cu adevărat magie? Începând cu marii iluzionişti şi până la micii farsanţi pe care îi găsim la colţ de stradă, fiecare a dorit să demonstreze că magia există, că este reală, ceva mai mult decât un truc.
Patru iluzionişti sunt aduşi împreună de un binefăcător necunoscut şi un an mai târziu susţin primul lor show în Las Vegas. Daniel Atlas, Merritt McKinney, Henley Reeves şi Jack Wilder sunt cei patru călăreţi. Primul lor show este imaginea unui jaf, mascat perfect între iluzii, nici măcar FBI-ul sau cei de la Interpol nu-i pot aduce în faţa justiţiei. Totuşi ei mai au o şansă: Thaddeus Bradley, un fost magician, îşi foloseşte „talentele” pentru a dezvălui secretele din spatele ficărui truc. De ce să jefuiască o bancă şi să dea banii? Cine i-a adus împreună? Chiar dacă nu au răspunsul la întrebări, cei patru călăreţi au un schop, unul pe care nu se vor lăsa până nu-l vor atinge.
Jaful perfect este unul din singurele filme cu magicieni care a reuşit să îmbine frumuseţea unui truc bun şi suspansul unei investigaţii. Trebuie să rescunosc că mi-au plăcut momentele de „magie”, dar când erau dezvăluiţi paşii din spatele fiecărui truc era altceva, ceva mai special, era ca şi cum primeai un bilet pentru mintea magicianului.
Actorii sunt foarte carismatici şi talentaţi, nici nu e de mirare că filmul a fost un real succes având în vedere cine au fost persoanele distrubuite în roluri. Câteva din numele care vă vor atrage atenţia sunt Jesse Eisenberg care a mai apărut în filme precum Reţeaua de socializare, Zombieland şi îl joacă pe Daniel; Mark Ruffalo, Hulk din The Avangers; Woody Harrelson care a jucat şi el în Zombieland şi pe care îl puteţi vedea şi în Jocurile Foamei. Nume precum Morgan Freeman şi Michael Caine au adus acestui film şi mai mult succes, plus mulţi fani care doreau să-şi vadă actorii preferaţi. Efectele special nu au lipsit pe tot parcursul filmului, a fost mereu ceva şocant, mereu ceva incredibil care te ţinea cu sufletul la gură.
Cred că încă de la început toţi cei care au văzut filmul au avut o întrebare: Cine e păpuşarul? Finalul este unul controversat, nu te aştepţi la asemenea explicaţii, dar totul pare aşa de normal, ca şi cum era evident să fie acea persoană. Pe parcurusl filmului ştafeta „răufăcătorului” sare de la o persoană la alta şi trebuie să fii cu adevărat atent pentru a pune indiciile cap la cap. Există şi un pic de comedie în spatele fiecărei scene, Daniel şi Merritt sunt cei care se ocupă de întreţinerea publicului în majoritatea timpului, dar mai sunt situaţiile jenante pentru personaje şi de tot hazul pentru cei care vizionează filmul.
Soundtrack-ul filmului este cu adevărat spectaculos, puţine realizări cinematografice pun accent şi pe partea de muzică. Jaful perfect este unul din puţinele filme care chiar au reuşit să mă captiveze. Are o poveste foarte bine regizată în spate şi o continuare nu ar fi de prisos, aşa cum este deobicei în cazul altor filme. Finalul filmului este deschis şi lasă loc imaginaţiei, aşa că din ce a fost anunţat un nou film va fi filmat în 2014. Personal vă recomand filmul, se adresează unui public foarte larg şi poate fi apreciat de oricine, indiferent de genul de film favorit.