sâmbătă, 14 septembrie 2013

Recenzie (55): Vei fi acolo? de Guillaume Musso


Gen: Romance, SF, Mystery
Data Publicării: 15 Noiembrie 2010
Pagini: 287
Autor: Guillaume Musso
Publicată de: Editura ALL
Recenzie: Ştefana Alexandra


Ai crede că după 30 totul s-a sfârşit, că nu mai este nimic de făcut, nimic de îndreptat, deja ai un drum, o soartă. Totuşi dacă nu este aşa? Mai există o şansă?
Timpul există pentru ca lucrurile să nu se întâmple în acelaşi timp. (Albert Einstein)
Cine nu visează la o şansă să schimbe totul, doar o singură şansă pentru a îndrepta o greşeală, pentru a schimba viitorul, doar că aceste lucruri se întâmplă doar... în realitate?!
Un chirurg pasionat de meseria sa, Elliott primeşte o a doua şansă. Îşi revede marea iubire. Se vede pe sine în urmă cu 30 de ani. Dar poate el schimba ceva?
Într-o nouă carte plină de mister, călătorii în timp şi sacrificii, Guillaume Musso îşi lasă imaginaţia să zboare şi să creeze un nou univers pentru cititorii săi. Vei fi acolo este cel de-al patrulea roman publicat de autor sub titlul original Seras-tu là?. Acest roman îl înfăţişeaztă pe Elliott un chirurg de succes din San Francisco pus faţă în faţă cu aevărul.
- Care este cea mai fierbinte dorinţă a ta, doctore?(...)
-Aş vrea să revăd o femeie.
- O femeie?
- Da, singura... singura care a contat vreodată.
Ileana, victimă a unui accident teribil în urmă cu 30 de ani şi marea dragoste a lui Elliott, este un vis de neatins. Aflat la vârsta de 60 de ani, cea mai arzătoare dorinţă a acestuia este o întâlnire cu femeia iubită.
Vei fi acolo? este mai mult decât o simplă poveste de dragoste, este o carte despre ceea ce înseamnă sacrificiu, altruism. Personajele ajung puse în situaţii dificile în care trebuie să aleagă între propria fericire şi viitorul unui prieten. Nu ştiu câte persoane ar fi ales să se sacrifice pentru un prieten. Noi ca fiinţe umane, sociabile tindem mereu spre atingerea propriei împliniri, romanul lui Musso încearcă să arate că uneori suntem capabili să punem pe altcineva pe primul loc.
Atunci când am citit cartea am fost captivată de ea. Povestea m-a emoţionat până la lacrimi în unele părţi. Modul în care trecutul şi viitorul ajung să comunice este unul inedit aş putea spune, nu mă aşteptam să găsească atât de multe moduri, la unele m-am gândit şi eu, la altele nu. Personajele sunt complexe, imperfecte, foarte aproape de realitate. Se observă şi modul în care Elliott s-a maturizat, bărbatul de 60 de ani este mult mai înţelept ca cel de 30, deşi sunt aceiaşi persoană. Toate momentele importante din viaţa lui Elliott apar în această carte.
Finalul a fost unul la care personal nu mă aşteptam. Ştiţi sentimentul acela când citeşti o carte şi parcă vezi finalul, ei Vei fi acolo? nu se încadrează în tipar. Totul legat de final ţine de deciziile persoanjelor, de momentul în care se întâmplă totul, de importanţa fiecărui moment.
Vei fi acolo? este cu siguranţă un roman pe care l-aş reciti cu mare drag. Mi-a plăcut enorm de Elliott şi deciziile pe care le-a luat, care nu au putut să nu mă impresioneze. Tânăr sau bătrân a fost un personaj care merită să fie amintit. Guillaume Musso a reuşit să creeze încă un roman de excepţie, prin care să atingă încă una din întrebăile pe care ni le punem mereu în viaţă: Dacă ni s-ar da ocazia să ne întoarcem în trecut, ce am schimba în viaţa noastră?


2 comentarii:

furelise spunea...

N-am citit inca nimic de Musso, dar imi doresc sa citesc :D Super recenzia! :)

Âme d'encre spunea...

Am citit și eu cartea acum vreo doi ani, dacă nu mă înșel. Țin minte că m-a emoționat profund. Nu îmi mai amintesc foarte multe, de aceea am de gând să o recitesc cu prima ocazie.
Recenzia pe care ai făcut-o mi se pare, și ea, una reușită :)

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes