Recenzie (56): Sunt un mic ticălos 2

Gen: Animaţie, Comedie Familie
Data Apariţiei: 05 Iulie 2013
Durată: 92 minute
Regizor: Pierre Coffin, Chris Renaud
Titlul original: Despicable Me 2

„Lupul îşi schimbă piele, dar năravul ba.”
Uneori persoanele se mai şi schimbă dau cel puţin încearcă să o facă. Totuşi va reuşi Gru să se schimbe? Selectat de Organizaţia Împotriva Răufăcătorilor, Gru este pus în situaţia de a alege: să continue să fie el, o pesoană cu aspiraţii malefice, sau să se schimbe pentru binele celor din jur? O carieră de partea binelui i-ar oferi un viitor mai sigur, dar ar trebui să trădeze ceea ce el a fost cândva sau încă mai este în sinea lui.
Alături de cele trei fete ale lui şi de o echipă de minioni, Gru trebuie să facă o decizie foarte importantă. Sunt un mic ticălos 2 este un film de animaţie apărut în 2013 şi este continuarea filmului Sunt un mic ticălos. Animaţia îl prezintă pe Gru, care în filmul precedent încerca să fure luna, într-o nouă postură: cea de tată şi cap al familiei care trebuie să se gândească şi la cei din jurul său înainte de a lua o decizie. Totodată există şi un răufăcător care a furat un ser periculos. Aşa că fostul răufăcător devine în acest film tipul bun. Personal mi-a plăcut schimbarea, Gru e un personaj foarte dulce şi care îşi construieşte viaţa treptat, făcând şi greşeli.
Filmul este amuzant, cu o morală foarte bine conturată şi o structură asemănătoare cu cea a basmului, doar că în animaţie persoanjele bune, mai ales Gru, nu sunt chiar aşa bune, mai au şi părţile lor rele, să nu uităm că el a fost personajul negativ. Povestea e bună, dar ceea ce atrage la acest film sunt micuţele personaje, foarte adorabile şi amuzante: minionii. Am ajuns să cred până la finalul animaţiei că în realitate ei sunt personajele centrale, nu Gru.
Grafica e acceptabilă. Personajele nu sunt foarte proporţionate: Gru mai ales are capul mic, umeri foarte mari şi picioarele luni şi subţiri, nu e tocmai imainea unei fiinţe reale, nu? Lipsesc proporţile în majoritatea personajelor, iar minionii seamănă cu nişte capsule galbene, dar sunt adorabili ca înfăţişare. Nu mi-a păsat atât de multe de grafică, pentru că privind din perspectiva publicului ţintă, copii până în 11 ani, chiar mai mici, nu cred este atât de relevantă. Accentul a căzut pe minioni, pe amuzamentul situaţiilor, oarecum pe penibil şi pe ideea că binele e mereu mai presus de rău. Pentru publicul căruia i se adresează punctele care trebuiau atinse sunt bine evidenţiate în film. Mi-a plăcut mie filmul, care am trecut de ceva timp de vârsta de 11 ani, nu cred că celor mici nu le-a plăcut. Animaţia te prinde foarte repede, indiferent de vârstă ţi se pare captivant sau măcar amuzant cât de cât.
Mereu am zis că din filmele pentru copii pot învăţa şi cei mari. Optimismul caracteristic acestor animaţii face ca totul să capete o lumină mai veselă, după ce îl urmăreşti parcă te simţi altfel. Filmul nu doar că transmite un mesaj, ci şi emoţii.
Sunt un mic ticălos 2 este un film pe care îl poţi vedea împreună cu familia, dacă ai fraţi mai mici sau pur şi simplu vrei ceva drăguţ şi amuzant.