marți, 5 noiembrie 2013

Mini-recenzie: Harry Potter şi Camera Secretelor

După ce în primul volum Harry descoperă că aparţine unei societăţi magice, în cea de-a doua carte, Harry
Potter împreună cu prietenii săi, Ron şi Hermione, îşi continuă aventura între pereţii şcolii de magie şi vrăji, Hogwarts. Având o istorie ce se întoarce cu mulţi ani înaintea celor trei prieteni, şcoala mai păstrează amintiri din secolele trecute. Dacă după Harry Potter şi Piatra Filozofală am ajuns să ne obişnuim cu fantomele care umblă prin castel şi portretele ce nu se mai opresc din vorbit, în cel de-al doilea volum descoperim că şi băile ascund secrete.
Una din fantomele care apare încă din prima carte cunoaşte multe din secretele şcolii, iar povestea ei este una din cheile pentru a dezvălui misterele castelului.
În primul volum apare Lordul Întunecat, dar aflăm foarte puţine despre el şi scopurile sale, ştim că vrea să se întoarcă, dar nimic mai mult. Totuşi, odată cu secretele şcolii apar şi trecuturile vechilor elevi, printre care şi Tom Riddle sau după cum este cunoscut Lordul Cap-de-mort. Va avea loc o nouă înfruntare, va apărea un nou profesor de Apărare contra magiei negre, iar Snape continuă să fie un personaj la fel de detestat.
Al doilea volum din seria Harry Potter prezintă un băiat care mai are multe de învăţat despre lumea în care se aflăm, un băiat care a scăpat cât de puţin de sub jugul unchilor săi, dar care continuă să lupte pentru libertate.
În această carte apare unul din personajele pe care am ajuns să le iubesc până la finalul seriei, un personaj îndrăgit de multe persoane care prin modul său simplu de a fi face totul mai frumos. Este acea fiinţă ce te învaţă să vezi mereu partea plină a paharului, personajul ce te învaţă să mulţumeşti şi pentru cel mai mărunt lucru care există şi îţi este dat.
A doua carte continuă şi ea cu încă o lecţie de viaţă oferită de nimeni altul decât Dobby.