Recenzie (62): The Selection (The Selection #1) by Kiera Cass

Gen: Romance, Distopie, YA
Data Publicării: 24 aprilie 2012
Pagini: 326
Autor: Kiera Cass
Publicată de: Harper Teen

35 de fete. 1 coroană. O ocazie unică în viaţă. Dacă tu ai avea de ales între a intra în competiţie cu 34 alte persoane pentru a câştiga o coroană şi a rămâne acasă, unde viaţa nu e nici pe departe atât de bună, ce ai alege? În Illea există 8 clase sociale, iar cu cât numărul creşte cu atât condiţia materială scade. Fiecare clasă socială are o ocupaţie, de la a fi regi şi regine până la a fi servitori.
Într-o lume distrusă războaie şi dominată de tirani, 35 de fete se luptă pentru un bărbat care poate să le îndeplinească toate visele: fie ele vise de dragoste sau de putere.
The Selection este un roman a cărui acţiune se petrece într-o lume distopică, mult după căderea Americii şi supremaţia Chinei şi a Rusiei. Romanul o urmăreşte pe America Singer, o tânără în vârstă de 17 ani care se înscrie în „marea cursă pentru prinţ şi coroană” împinsă de familie şi prieteni. Numărul clasei sociale de care aparţine America este 5, de asemenea este şi cea mai joasă clasă socială care a intrat în selecţie. Ea este nevoită să se adapteze unei vieţi total noi care nu este deloc pe placul ei. Întrebarea vine odată cu fiecare răzvrătire a tinerei roşcate: va reuşi să rămână în competiţie sau va fi eliminată?
Selecţia este una riguroasă, sunt camere de supraveghere peste tot, iar atacul rebelilor parcă este mai puternic ca niciodată. Dacă nici măcar în castel nu mai eşti în siguranţă, atunci unde?
America Singer este personajul principal şi personajul narator al cărţii. Ea este prinsă între Maxon, prinţul moştenitor, şi Aspen, băiatul cu care a fost timp de doi ani. Şi dacă încă nu v-aţi dat seama ocupaţia ei este cea de cântăreaţă. Cei care aparţin de clasa socială numărul cinci sunt artişti, cei care întreţin atmosfera pentru cei mai bogaţi aş spune eu. The Selection este o carte în genul show-urilor TV în care un tip/tipă îşi caută partener şi are de ales dintre x, y şi z. Mi se pare mai puţin violent, deşi sunt câteva personaje care ajung să se pălmuiască zdravăn, dar ideea rămâne. Un lucru carepersonal l-am găsit interesant la carte şi m-a făcut să o citesc cu mai mult interes a fost căderea Americii şi cum s-a ajuns să existe un rege dece există claseele sociale şi de ce au ajuns fiecare unde sunt.
Naraţiunea este destul de bună, reuşeşte să te ţină în priză permanent şi oarecum amuzat de situaţie. Fetele sunt cât mai diferite şi mai deosebite, fiecare urmăreşte ceva: fie coroana, fie prinţul, fie celebritatea, fie pe toate. Un personaj interesant mi se pare Amberly Schreave, regina şi mama lui Maxon evident. Ea nu e un personaj foarte constant, apare episodic aş putea spune, dar de fiecare dată oferă impresia că există ceva mai mult de spus sau de făcut. Cred că va fi unul din personajele cheie pentru întreaga trilogie.
Atacurile constante ale rebelilor sunt cele care încep să te fac să te întrebi: „De ce?”. E modul în care se desfăşoară fiecare atac care e interesant şi intrigant deopotrivă. Am stat puâin să mă întreb de ce atacă ei, până a fost un mci indiciu în care şi am adunat doi cu doi şi mi-am dat seama ce ar putea ei dori.
Cel mai interesant aspect la palat sunt rochiile care trebuie să le poarte fetele, te transportă cu multe secole înainte. Deşi în vremea lor în afara palatului nu se poartă rochii de genul, în castel da, totul pare împietrict cu secole în urmă, deşi după zidurile castelului femeile poartă panataloni.
Cartea mi-a plăcut destul de mult, e unul din acele romane pe care le citeşti pe nerăsuflate, iar apoi realizezi că nu are ceva foarte special, doar că stilul te face să rămâi lipit de ea.