sâmbătă, 7 decembrie 2013

Sărbătorile de iarnă: O afacere sau plăcere?


Încă de când eram mică mi-au plăcut foarte mult sărbătorile de iarnă: Moş Nicolae, Crăciunul, Revelionul. Oh şi să nu uit de Sfântul Ştefan. Nu doar că erau motive să primesc cadouri - ceea ce atunci când eram copil era ceva încântător pentru mine -, dar aveam ocazia să îmi văd multe rude sau prieteni de familie adunaţi la mine acasă şi sărbătorind. Mereu mi.a plăcut să am casa plină de oameni de sărbători, deşi curăţenia de după e ucigătoare. Încă mai vreau să văd multe persoane adunate la mine acasă, totuşi de câţiva ani mă tot gândesc dacă aceste sărbători mai reprezintă ce erau odată. Nu sunt o bătrână care se gândeşte la vremurile de demult, nici vorbă de aşa ceva, dar îmi dau seama că multe lucruri sau schimbat.

Este abia 7 decembrie şi lumea se înghesuie în malluri sau alte magazine să facă cumpărături pentru Crăciun sau chiar Revelion. Şi problema nu e că fac asta acum două săptămâni înainte, ci că au început acest "ritual" undeva pe la mijlocul lui decembrie. Să nu mai spun că în magazine obiectele cu tematică de Crăciun sunt apărute de multă vreme. Nu spun că nu-mi place, atmosfera e super, dar se pierde foarte mult din însemnătatea Crăciunului şi a tuturor sărbătorilor de iarnă. Aceste sărbători nu sunt făcute pentru cadouri, ci ca să stai cu familia, e perioada din an când ar trebui să ne petrecem majoritatea timpului cu cei care ne iubesc.
Totul în timpul acestui sezon te face să cumperi mai mult şi mai mult. Mai ales acele melodii de background din magazine care cică sunt "în spiritul sărbătorilor", cum să nu. În realitate e muzică ce te spală pe creier. Încerc să evit magazinele în această perioadă şi dacă chiar trebuie să mă duc îmi fac o listă ca să nu mă apuc să cheltuiesc aiurea. Eu sunt o persoană care e foarte calculată când vine vorba de bani, cu toate acestea în perioada aceasta zici că-mi pierd minţile.
Şi în cazul în care magazinele pline ochi de articole de Crăciun nu erau suficiente, instalaţiile colorate şi machetele de Crăciun au început să apară din noiembrie şi o să fie acolo cel mai probabil până în februarie. Înţeleg că sunt frumoase, dar uneori mi se par o risipă şi îşi pierd farmecul. Aceste ornamente ar trebui să fie cu o săptămână înainte puse şi scoase cu o săptămână după Revelion. Altfel îşi pierd toată frumuseţea.

Cu toate acestea eu încă mai am momente frumoase de Crăciun. Obişnuiesc să mă uit dincolo de cadouri - uneori, nici eu nu sunt perfectă şi trebuie să recunosc că iubesc să primesc cadouri de trei roi în decembrie -, şi să simt ceea ce însemană sărbătorile acestea. 
Oricum voi cum sărbătoriţi Crăciunul şi celelalte sărbători din sezonul acesta în general?
Mie îmi place să stau acasă, să citesc, mănânc destul de mult şi îmi place să aud colinde, să le cânt. Atmosfera asta mi se pare aşa cute.
Apropo, legat de subiectul acesta, dacă sărbătorile sunt sau nu o afacere în ultimii ani, o prietenă de-a mea are un vlog şi a făcut un video pe tema Crăciunul corporatist, dacă sunt doritori care vor să vadă filmuleţul aici aveţi linkul.

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes