Recenzie (65): Mare Tranquillitatis de Katja Millay

Gen: Romance, YA, Dramă
Data Publicării: 5 Septembrie 2012
Pagini: 461
Autor: Katja Millay
Publicată de: Editura Epica

Trăiesc într-o lume lipsită de magie sau de miracole. Un loc unde nu există clarvăzători sau metamorfi, nici îngeri, nici băieţi cu puteri supraomeneşti care să te salveze. Un loc unde oamenii mor, şi muzica se dezintegrează, şi viaţa e naşpa. Greutatea realităţii mă apasă atât de tare de pământ, încât uneori mă mir cum de-mi pot ridica picioarele ca să merg.

Aspectul fizic poate spune multe lucruri despre o persoană, dar în acelaşi timp te poate induce în eroare. Ne ascundem în spatele unei măşti pentru a nu-i lăsa pe ceilalţi să îşi lase amprenta asupra noastră. Fugim de toţi şi ne refugiem în cel mai asuns colţ al minţii noastre cu tot ce avem: amintiri, temeri, vise, speranţe... Cunoaştem noi persoane în fiecare zi, dar nu toate rămân în viaţa noastră, nu toată lumea are ceva de oferit după care sufletul nostru tânjeşte cu ardoare. Când măştile încep să cadă trecutul poate fi ceva mai mult decât o altă pagină într-un jurnal...
Nastya Kashnikov şi-a pierdut visele, viaţa şi încearcă să treacă prin liceu fără ca cineva să-i afle trecutul. Dar amintirile nu încetează să revină, iar singura ei dorinţă este să îl facă pe cel care i-a distrus iuluziile să regrete ziua în care i-a trecut prin faţa ochilor. Plaurile ei încep să fie ameninţate când Josh Bennett devine ceva mai mult decât un ghimpe în coastă. Nimeni din liceul Mill Creek nu vrea să se apropie de Josh Bennett, iar motivul nu este deloc ceva nou: toţi cei pe care i-a iubit au sfârşit morţi. Aşa că atunci când doi magneţi pentru probleme se întâlnesc sigur se întâmplă ceva.
Mare Tranquillitatis este un roman scris de Katja Millay. Atât Josh, cât şi Nastya sunt naratorii cărţi, astfel cele două perspective se împletesc, formând o poveste care lasă amprente asupra oricărui suflet ce o citeşte. Romanul nu este doar o carte scrisă frumos, doar pentru aspect, este o poveste impresionantă despre cum să faci faţă unei tragedii.
Cele două personaje principale trec prin foarte multe. Există un continuu zbucium în sufletele lor, iar minţile le sunt cuprinse de gânduri zgomotoase ce-i ţin treji noaptea. Nastya şi osh sunt copleşiţi de toate amintirile şi trecutul lor, iar toate sentimenlele pe care ei le au afectează şi cititorul în mod indirect. Când citeşti o carte ca aceeasta te trezeşti râzând sau plângând din cauza multitudinii de sentimente care te lovesc din toate părţile.
Katja Millay a creat o poveste emoţionantă, dar şi o lecţie despre viaţă şi consecinţele acţiunilor noastre. Mare Tranquillitatis este un roman care îţi schimbă câteva idei despre viaţă. Personajele pe lângă faptul că îşi invadează viaţa unul altuia, îţi invadează propria viaţă.
Mi-a plăcut foarte mult modul în care erau introduse amintirile personajelor şi cum viaţa lor de zi cu zi nu era dată pe repede-înainte, ci s-a punctat foarte bine fiecare element. Toate personajele care apar au un scop şi o poveste.
Romanul nu este o lectură de weekend sau o carte pe care o poţi uita uşor, unele pasaje vor fi mereu printre amintiri. Mare Tranquillitatis poate fi numită o carte ce merită să fie citită, o carte, care pe lângă faptul că e foarte bine scrisă, are ceva de împărtăşit.