luni, 31 martie 2014

Primele 100 de cuvinte #21 şi #22

Deci după cum probabil aţi obsevat în ultimele luni nu am avut o activitate aşa mare, asta pentru că am avut ceva examene şi cam atât, doar că am fost leneşă. Aşa că vreau să vă spun ce am mai citit eu.

Luna trecută am citit Se numea Sarah, o carte pe care am descoperit-o datorită fetelor de pe Walking on letters, unde mereu aflu de cărţi noi care ajung să le iubesc. Se numea Sarah este o carte superbă, pentru care pregătesc şi o recenzie cât de curând. Până atunci câteva cuvinte din ea... Le-aş scrie în română, dar cartea era împrumutată şi nu o mai am...



Se numea Sarah

Paris, July 1942


THE GIRL WAS THE first to hear the loud pounding on the door. Her room was closest to the entrance of the apartment. At first, dazed with sleep, she thought it was her father, coming up from his hiding place in the cellar. He'd forgotten his keys, and was impatient because nobody had heard his first, timid knock. But then came the voices, strong and brutal in the silence of the night. Nothing to do with her father.
"Police! Open up! Now!"
The pounding took up again, louder. It echoed to the marrow of her bones.

Luna aceasta am ales ceva mai diferit faţă de ceea ce citesc eu în general, şi anume Help for the Haunted. Sper să-mi placă.


Help For The Haunted

Whenever the phone rang late at night, I lay in my narrow bed and listened. My mother picked up on the first ring so as not to wake my sister, if she was home, or me. In hushed tones, she soothed the caller before handing the phone to my father. His voice was stiffer, more formal, as he made plans to meet somewhere or offered directions to our faded and drooping Tudor on a dead-end lane in the tiny town of Dundalk, Maryland. There were times when the person on the other end of the line had called from a

2 comentarii:

Krisz spunea...

Ma bucur asa mult ca ai citit-o si ti-a placut! Ma refer la "Se numea Sarah". Bine, placut, in contextul unei carti asa dure si triste e ciudat spus, dar intelegi tu la ce m-am referit. Abia astept sa citesc recenzia ta! <3

Shop spunea...

Felicitari!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes