miercuri, 6 august 2014

Mic dejun


Spuneam într-un post anterior, Anxietate, că este foarte important să ai mese regulate şi să ai grijă ce mănânci pentru a avea o zi cât mai roditoare şi să nu ajungi să te îngrijorezi fără motiv.
Este adevărat că în timpul anului şcolar sau universitar programul nu este foarte flexibil, chiar şi atunci când ai o slujbă şi nu ai neapărat ceva de făcut după terminarea progarmului nu îţi permiţi să tragi de timp nici dimineaţa nici seara, de aceea tindem să sărim unele mese şi să le întârziem pe altele.

Postul de astăzi se referă la masa pe care toţi o negrijăm: micul dejun. El este prima masă a zilei şi cea mai impiortantă pentru că din el ne luăm puterile pentru o nouă zi. În trecut obişnuiam să nu mănânc dimineaţa pentru că nu aveam timp, eram foarte stresată şi nu puteam să mă organizez. Probelma nu este că nu ai timp, ci că nu reuşeşti să îţi distribui timpul. Unul din motivele pentru cae sărim micul dejun este pentru că ni se face rău după ce mâncăm. Şi stai să te gândeşti: de ce? Simplu, dimineaţa sunt mereu pe fugă şi mâncăm rapid, iar organismul nostru nu poate procesa mâncarea atât de repede, aşa că bum avem senzaţii de greaţă, ameţeală, acesta e modul în care corpul îţi spune: nu e bine ce faci. Acordă timp micului dejun, trezeşte-te cu 15 minute mai devreme, fă un mic dejun sănătos şi stai liniştit şi mănâncă-l fără să te uiţi în continuu la ceas.
Ce poţi mânca la micul dejun?
În general eu prefer mâncarea gătită pentru că îmi oferă multă energie şi nu trebuie să mai mănânc nimic până la prânz. Spre exemplu eu am două tipuri de mic dejun standard la care mai adaug ceva sau scot ceva.
1. Omletă cu caşcaval şi pastramă (omleta o fac cam din 1-2 ouă, depinde cât de mari sunt)
2. Amestec mexican/mazăre şi brânză (pentru o porţie eu pun cam 100-150 g de amestec mexican/mazăre)
Prima variantă durează ceva mai mult şi e puţin mai consistentă, iar a doua e şi ea consistentă, dar e mai sănătoasă şi nu necesită aşa de mult timp dacă legumele sunt deja preparate.
Şi pentru când prefer ceva mai rapid şi care nu aibă ulei aşa mult sau chiar deloc.
1. Iaurt cu cereale (iaurtul e mult mai consistent decât laptele, mai ales dacă e iaurt grecesc)
2. Salată de legume şi câteva fructe după

Bineînţeles că dacă am ceva rămas din ziua precedentă cum ar fi pizza sau o pulpă de pui şi simt că ar echivala micul dejun obişnuit şi mă grăbesc şi nu am timp să prepar nimic apelez la ele.
Nu uitaţi că micul dejun nu trebuie sărit dacă ţineţi la sănătatea voastră fizică şi psihică, e mai indicat să săriţi cina şi nu micul dejun dacă simţiţi că mâncaţi prea mult.

0 comentarii:

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes